Tuesday, February 8, 2011

Jaga batas pergaulan kita :)

Assalamualaikum dan salam bermesra semua..

Baik,tajuk n3 hari ini adalah mengenai batas batas pergaulan antara lelaki dan perempuan,juga antara sesama jantina..

Kita terus terjah kpada topik,baik,yang pertama,kita pilihbatas pergaulan antara lelaki dan perempuan,kerna ianya sellau kita abaikan..

Semua belajar,bahawa lelaki dan perempuan yang ajnabi yakni orang asing@bukan muhram,haram untuk bersentuhan,bahkan untuk terlalu mesra pun salah.

Penulis ada perhatikan,ramai rakan rakan penulis di sekolah dulu,time duk dalam kelas,boleh je si lelaki tenyeh tangan si perempuan,boleh je si perempuan pukul tangan si lelaki,mak aiii,macam la ustazah x pernah pesan supaya jaga pergaulan antara lelaki dan perempuan,NO SENTUH SENTUH Ok..

Sekarang,ramai antara kita sudah tidak peduli batas,yang lelaki boleh pegang tangan perempuan walaupun mereka bukan suami isteri,bahkan leboih pada pegang tangan lagi...Nauzubillah

Penulis nak pesan kat adik kakak,adalah berdosa jika adik kakak tidak jaga batas pergaulan adik adik..

Satu hal orang kita,biasa kalau dah ada status bertunang,jadi kebiasaan naik motor sekali,pegang pegang macam dah khawin,saya nak ingatkan,WALAUPUN DAH BERTUNANG,BATAS PERGAULAN ANDA MASIH SE[PERTI AJNABI,no sentuh sentuh ok..

Jadi lepas akad nikah...boleh tak sentuh?mesti dah boleh kan?kan?kan?


Maaf adik kakak,abang abang,walaupun lepas akad,HARAM untuk bersentuh dan buat apa apa lagi,mak oii,dah tak sabar dah ke?Tok Kadi duk depan lagi,tok iman duk sebelah ag,bapak mertua di sisi ag,orang ramai ada lagi,tahu dah la sah dah,tapi tunggu la orang takde dulu.. :p sabar la...haha (ayat ustaz Azhar nie,jangan marah,tapi ada betulnya..)

Haaa..time lepas khawin jeboleh nak sentuh sentuh or apa apa lasebelum tu,jangan duk nak mengatal,duk glenya glenya (bahasa ganung ni),duk galok2 pi sentuh..aDA faham?

Yang perempuan,satu penulis nak pesan dan bagitahu,kalau anda bercinta dengan seseorang,then dia sentuh adik kakak,pegang pegang adik kakak,sah la,,dia x sayang adik kakak sebenarnya..segeralah tinggalkan dia...nak tahu si lelaki tu sayng ke dak kat adik kakak,tengok,kalau dia suruh adik kakak jaga agamadan jaga khormatan adik kakak,itu tanda dia sayang,sebab dia tak nak,adik kakak terseksa di neraka kelak..Yang pegang2 tangan tu,sebenarnya dia tak ikhlas dalam mencintai adik kakak,dan cintanya juga BUKAN KERANA ALLAH...agak malang :(

Baik,antara permpuan dan perempuan pula..Ada juga batas pergaulan yea,aurat antara perempuan dan perempuan adalah antara pusat hingga lutut,tetapi untuk jaga kehormatan,tutup la perabih seluruh badan ea..Zaman skrg zaman moden,jadi jaga jaga dengan kawan sendiri pun..

Bagi lelaki dan lelaki,aurat pun sama,iaitu dari pusat hingga lutut,dan dalam bergaul...jaga jaga sikit..Yang duk asrama ni nak pesan,JANGAN LELAKI SAMA LELAKI TIDUR SEKATIL,ini sering berlaku,tapi korang anggap cam takde apa apa,ish....ish..ish..silap hari bulan hilang teruna kang...haha,tak la,kadang kadang,leliku tidur ni,well...haha,yang lelaki faham la,saya nak ceritakan,nanti orang ingat ammar sekarang dah jadi penulis 18 sx,jadi xperlulah..

Saya pernah saksikan 2 lelaki tidur satu katil masa di asrama satu ketika dahulu,pakai boxer(seluar pendek yang longgar dan luas),fuhh,sebijik cam suami isteri tidur,memang la takde pasaan korang kata..Tapi jaga jaga la...alamak,penulis pun tak reti nak cerita...faham faham sendiri la yea :p

gitu la.setakat ni penulis boleh bagi...moga moga ada juga sedikit sebanyak yang korang semua dapat adik kakak,abg2 dan sahabat semua..

Jadi semua yang baik itu,datangnya dari ALLAH dan yang buruk buruk,jijik,hina,tak betul,semuanya negatif itu datangny dari diri ORANG ORANG YANG MELAWAN ISLAM blaka...wallahualam :)

2 comments:

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)