Tuesday, February 8, 2011

Kenali malaikat Malik si penjaga neraka ... ^_^

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ini,penulis ingin menulis tentang malaikat Malik pulak.

Siapa beliau ?

Apa tugas beliau ?

Adakah kita semua akan berjumpa dengannya ??

Malaikat Malik adalah malaikat yang menjadi ketua bahagian malaikat di neraka ..beliaulah pengurus besar di situ..

Dan di bawah malaikat malaik,ada 19 orang pembantu yang dikenali sebagi malaikat zabaniah (tidak termasuk dalam 10 malaikat yg wajib diketahui,tetapi ia tetap malaikat Allah,insyAllah akan diceritakan selepas ini .. :) )

Kalau sahabat semua nak tahu,kaki dan tangan malaikat malik ni,banyaknya seramai penghuni neraka...waaa,banyak tu....gabung semua labah labah pun tak dapat lawan tahu !! Jadi setiap orang yang ada dalam neraka memang akan diseksa setiap masa..jadi..nak ke masuk neraka?

Lebih mengerunkan,jika malaikat Malaik tengok api dalam neraka,API PUN TAKUT SAMA MALAIKAT MALIK...api api itu akan makan api yang lain..ha,nampak tak  lojik,tapi inilah hakikatnya..Api pun takut,jadi anda nak bertemu ka malaikat malik?

Dikatakan pula bahwa ketika Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi wa Sallam naik ke Sidrat al-Muntaha, ia bertemu dengan Malik yang kemudian menunjukkan pandangan sekilas tentang penderitaan di Neraka. Sejak saat itu pula Malaikat Malik tidak pernah tersenyum. Memiliki tubuh yang sangat besar, wajahnya menampakkan kemarahan, memang amat menakutkan, sangat kejam, tiada kompromi, diantara kedua matanya terdapat pusat syaraf yang seandainya ia tengok bumi,kita semua mati tinggal debu..huahua...

Jadi..

Dah tahu sal malaikat malik..si malaikat yang garang,tiada belas kemansiaan,ganas,dan semua yang 'dibawah jagaannya' pasti akan merasa seksa...

Nak jumpa lagi ke?

Mak ooiii..

Api kat dunia ni..kalian sentuh dah panas...ada yang terbakar sampai rentung..tp tahu atau tidak

Api di dunia itu panasnya hanyalah 0000000000000000000000000.01 je dari api neraka.....kalau api dunia,kena sekali,seksa sekali..then mati..

Tapi kalau api neraka..seksa selamanya anda di dalamnya...

Penulis pernah buat demontrasi "panasnya api" semasa di sekolah dulu,time kuliah maghrib,paling lama yang sahut cabaran x sampai 20 saat..tu api mancis je....dah api neraka yang panas ni?beribu malah berjuta tahun kita duduk dalamnya...sanggup ke?

Penyelesainyanya...pertama,

banyak lah amalan,agar tak dimasukkan ke sana..

Jika ada bikin dosa...ubatnya hanyalah TAUBAT !!

So...JOM BERTAUBAT !!!!

ps-tapi lau masuk neraka leh jumpa FIRAUN ....kalau yang masa hidup ni,bila pi mesir,suka sangat "ziarah" makam firaun tu....memang sesuai sangatlah ...

Makam nabi tak nak ziarah,makam firaun jadi tempat bergambar lagi..apa punya orang la...


sekadar gambar hiasan ...

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)