Tuesday, February 8, 2011

Kenali malaikat izrail / maut !!

Assalamualaikum dan selamat pagi,petang,dan malam...

Mulakan penulisan dengan...ehe..

Hari ini,jom berkenalan dengan seorang lagi makhluk Allah yang diberi nama Malaikat Izrael..

Malaikat izrael adalah malaikat yang bertanggunjawab mencabut nyawa setiap insan di bumi ini,daripada nyawa para ambiya,hinggalah nyawa para kafirun..

Dan nak bagitahu kat sahabat semua,kita pasti TIDAK akan dapat lari dari Malaikat maut ini..

Dimana saja,di rumah,di hospital,di jalan raya,di kebun,di bilik pengantin,di hotel murah/mahal,di pejabat perdana menteri,di istana,di kasino,di genting,di dalam bas,di pusat membeli belah,di malaysia,di mesir,di amarika dan di mana mana,jika kita ditakdirkan mati,maka disitu juga kita akan mati..

Teringat satu kisah lama,seorang raja yang tidak mahu mati,menitahkan untuk bina bilik kebal kepadanya agar malaikat xleh masuk..last last..mati juga kelemasan..ehe,nak bagitahu,Allah lebih hebat loo..nak menyorok di mana mana xleh dah..

Bila dah tiba masa mati,nak tak nak kita akan mati...itu sudah tercatat dulu lagi..

katakan sudah tercatat pada saya "muammar qaddafi akan mati pada jam 11.30 pagi,6 febuari 2011",haa,lepas saya publish je entry ni..mati lah saya,tp ini sekadar contoh ok..moga2 tak mati lagi.. ehe .. mati sudah tercatat lama dulu..dan bila tiba masanya,ia akan datang..

Malaikat Izsrael ni,dalam sehari,70 (TUJUH PULUH) kali dia akan menjenguk kita....mungkin dia sedang tengok saya sekarang,mungkin dia sedang tengok anda..dan sememangnya DIA SEDANG MELIHAT KITA.....jaga jaga..

Dan mati ini sakit sekali,bukan nak kata kita manusia biasa,nabi pun mengerang kesakitan semasa di ambang kematian..kisahnya saya ada tulis sebelum ini (http://www.facebook.com/note.php?note_id=179321115422333).

Kesimpulannya,kita akan bertemu juga dengan malaikat maut,mahu tak mahu memang sudah tidak bisa menyorok..bersediakan anda??BERSEDIAKAH KITA?? insyAllah :)

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)