Saturday, September 14, 2013

Kisah Sylvester Stallone

Cuti dulu tv ada siarkan cerita Rambo lakonan Sylvester Stallone , ayah aku cerita sejarah pelakon terkenal hollywood ni.. Dan ia memang sesuai untuk motivasi semua..

Beliau dilahirkan punyai masalah saraf menyebabkan beliau tidak boleh bercakap dengan elok..

Namun dia punya impian.. Untuk jadi pelakon..

Dia berhijrah ke New York, mencuba nasib untuk menjadi pelakon,tiga minggu mencuba tapi gagal... Sehingga dia terpaksa tidur di terminal bas.. Dan tiba saatnya kesempitan hidup yang memaksa beliau jual teman baiknya iaitu seekor anjing dengan harga $25..Memang terdesak habis time tu..

Satu hari lepas menonton perlawanan tinju Muhammad Ali,beliau ada idea untuk tulis satu skrip filem iaitu "Rocky"..3 hari beliau ambil masa untuk menyiapkan..

Bila siap,beliau pergi jumpa produser filem untuk hasilnya filemnya tapi ditolak,hampir semua menolak skrip beliau sehingga akhirnya ada seorang produser sanggup beli skrip dia dengan harga $125,000 tapi beliau TIDAK MAHU JUAL kerana beliau tidak boleh berlakon dalam filem tu,sedangkan impian dia mahu jadi pelakon..

Seminggu kemudian produser yang sama tawarkan $350,000 pada beliau namun beliau tetap menolak melainkan dia dapat menjadi watak utama. Akhirnya produser setuju namun dengan bayaran $35000 sahaja..

Dapat je wang,dia terus cari balik anjing kesayangan beliau yang dijual dengan harga $25 itu,namun si pembeli enggan jual sehinggalah beliau terpaksa habiskan $15000 untuk mendapatkan kembali anjingnya..

Namun kemudian namanya meletop dan peroleh berjuta juta $ ..



Tekad itu penting

2 comments:

  1. kitaran hidup ni kadang2 memerlukan ketabahan,,pengajaran kepada anak2 uda melayu sekaraang..

    ReplyDelete
  2. :) Sangatlah termotivasi! thanks! :)

    ReplyDelete

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)