Friday, August 12, 2011

Jom kenali syaitan bernama Wathiin

Assalamualaikum dan salam perkongsian ..

Syaitan kedua yang akan dikupas adalah Syaitan Wathiin ..

Tugas dia mudah,dia akan cari mana mana makhluk tuhan yang ditimpa musibah..

Kemudian dia bisik kan pada si penerima musibah tu ,

"Allah tak sayang ko dah tu,sebab tu beri ko musibah"

Haa..

Dia mahu kita bersangka buruk pada Allah ..

Time kalian dapat result buruk dalam exam walaupun kawan kawan semua dapat skor terbaik.

Dia pun cakap,

"ish..ish...ish...Allah tak sayang ko,kawan kawan semua dapat A,ko dapat aEEE..."

Lalu kalian pun mulai  saat tu tak berdoa dah pada Allah sedangkan masa exam korang tido,camne nak dapat A....

Man Jadda Waja kan ...ehe ..

Tak pun,apa yang berlaku ada hikmahnya,

Korang dah usaha,tapi gagal,

Korang dah cuba elak,tapi dapat juga musibah..

Korang jangan terus buruk sangka dengan Allah,kalau ada rasa begitu,cepat cepat istiqfar...kalau dah istiqfar pun tak dapat hilang juga, sebut "tak guna ko setan,pi main jauh jauh,jangan uk nak hasut aku la...i love Allah forever and ever" mana tahu setan tu lari ..

Yakinnya..tiap apa yang berlaku...Ada hikmahnya ..

Dan Jangan bersedih...Kerana Allah sentiasa ada bersama kita :)

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)