Monday, August 8, 2011

Ayah dan abg ditarik dalam api oleh wanita

Assalamualaikum dan salam perkongsian ..

Apa cerita ni?

Zalim betul kan,wanita tu ..Tarik bapak dia dan suami dia dalam api..

Anak apa ni tarik bapak masuk api..

Isteri apa ni tarik laki masuk api ..

Apa motif kejadian?

Motifnya adalah kerna,

Si ayah dan si suami itu gagal untuk menunaikan amanah mereka terhadap sang wanita itu ...

Sesungguhnya sang ayah dan suami memegang satu amanah yang sangta besar terhadap setiap wanita mereka.. (anak/isteri)

Apa amanah sorang ayah?

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar sholat,mengaji dan sebagainya Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja. Maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya...

So bila anak tak tutup aurat,tak solat,dan sebagainya,confirm dia masuk neraka,(dgn izin Allah),pastu ayah yang merupakan tok iman masjid,yang solat wajib tak tinggal,solat sunat 10 kali sehari,mengaji khatam 2 kali sebulan,gi haji 10 kali,gi umrah 30 kali,last last masuk neraka gop..kesian ... kalau anak itu sayang ayahnya,make sure jaga agama anda...

Apa amanah sorang suami ?

Apabila suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram. Apabila suami mendiam diri walaupun seorang yang alim dimana sholatnya tidak pernah bertangguh, maka dia akan turut ditarik oleh isterinya bersama-sama ke dalam neraka..

Ni sejenis ag..manusia takut bini... alasanya sayang,tapi sayang bawak padah ... kih kih kih ... kalau si suami ni ketua pemuda parti islam pun,kalau tak reti jaga bini,last last ni la balasannya juga...hua hua hua (pemuda dacing awal2 lagi tempah tiket,kih kih kih)

Lihatlah…..betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat. Maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan mereka.

Firman Allah S.W.T;

“Hai anak Adam, peliharalah diri kamu serta ahlimu dari api neraka dimana bahan bakarnya ialah manusia, jin dan batu-batu….”

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.club
    arena-domino.vip
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)