Tuesday, December 18, 2012

Terus boikot israel

Nampak Kasut yg digunakan untuk pijak anak kecil itu? siapa yg sumbang wang? Siapa sahaja yg support israel/israel suppoerter produk lah ..

Nampak tak senapang kat tepi tu ? dalamnya ada peluru,mana mai duit tentera israel tu beli peluru ? dari korang2 yg berbelanja kat kedai2 mesra israel lah -_-

Korang nampak kan gambar ni ? Then mungkin nanti di padang masyar, budak kecil yg dipijak ini akan tnya korg

" Korang2 nampak aku dipijak,apa korg buat utk bantu aku?"

Then kita
 jawab "Err..,tidak buat apa2"

Then dia soal lagi

"Ok,saya trima anda tak buat apa2,tapi kenapa anda sokong israel??"

Kita bantah

"Fitnah...fitnah... saya tak pernah support israel,walaupun saya tak bantu rakyat palestine tapi saya tak pernah sokong israel"

Then perut kita jawab,

"Bohong.. anda berbelanja di kedai yg beri sumbangan yg jelas beri sumbangan pd israel,sedangkan anda punya banyak pilihan lain lagi,itu tandanya anda menyokong mereka!"

Maka tiada lagi jawapan untuk membela anda..

PS-dialog di atas hanya rekaan dan tidak bersumberkan mana2 hadis mahupun nas atau dalam mana mana kitab .. kalau rasa x sesuai .. maka jgn lah baca :p

PS II : dAn dalam post ini pun tidak ad disebut HARAM makan/beli produk berkenaan .. Boikot hnya sbg soladiriti dan untuk beri tekanan kepada syarikat yg tidak mesra Palestine..tp ingat juga fatwa Dr.Yusuf Qardawi bahawa setiap sen dibelanjakan untuk produk israel/produk penyokong israel,bermakna sebutir peluru dihalakan terhadap tubuh rakyat palestine.

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)