Wednesday, August 22, 2012

Faktor islam Kuat ! Dan kenapa lemahnnya islam hari ini >

Umat islam adalah kecil,tapi bukan dari segi bilangan,tapi kecil dari kekuatan,dan org lain melihat kita kecil?

Pasai apa??

Ustaz Fdhil menjawab ..

Oriantalis menulis satu buku yang bertajuk masa depan islam, dalam buku itu mengatakan ada 3 kekuatan islam dimana satu hari umat islam akan bangkit kembali.

Tiga kekuatan itu adalah:
1.Akidah yang sama.
Tak kira di negara mana,umat islam berpegang kepada kalimah yang sama iaitu la ilaha illa'llah wa Ashadu anna Muhammadan Rasululu'llah.
2.Kekayaan ekonomi yang sangat mentap.
Negara2 umat islam punyai sumber ekonomi yg besar,sumber minyak misalnya.

3.Kekayaan manusia.
Islam mempunyai penganut yang ramai,dan cara terbaik untuk mengembangkan bilangan umat islam adalah. mengalakkan poligami,dan orang barat/kafir harbi amat menentangnya..

3 perkara ini meletakkan islam satu kuasa besar di dunia,tapi kenapa umat islam menjadi kecil dari segi kekuatannya adalah merebaknya satu penyakit yang dinamakan sebagai Nasionalisme,iaitu umat islam dipecahkan mengikut kaum kaum,arab dengan arabnya,parsi dengan parsinya,pakistani dgn pakistaninya,indonesia dgn indonesianya,Malaysia dengan malaysianya,melayu dengan melayunya.Oleh kerana pemecahan dan berjayanya penjajah meletakkan tembok pemisah ini telah menyebabkan umat islam sama umat islam menjadi kecil,bahkan bangsa arab yang besar pun telah dipecahkan kepada berpuluh puak,kerana apa?Nasionalisme..siapa yang perjuangkan nasionalisme di negara kita ???? Anda jawab ___________!!

Sebab itu tembok2 ini perlu dielakkan kerna ia menjadi faktor kecilnya kekuatan umat islam ..

Kalau kamu berpaling meninggalkan islam,maka kaum lain akan mengambil tempat kamu.Kalau org arab sendiri meninggalkan Quran,mereka akan hancur,apatah lagi kita !

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)