Wednesday, March 12, 2014

Kisah bomoh dipenggal lehernya..

Ada satu kisah di zaman Khalifah , khalifah didatangi seorang dukun , lalu dia mahu menguji dukun tersebut dengan bertanya , "Wahai dukun , apa ramalanmu tentang aku" lalu si dukun mengatakan sang khalifah akan panjang umur , murah rezeki etc..

Lalu kemudian sang khalifah bertanya lagi , "apa pula ramalanmu tentang dirimu?"

Lalu si dukun mengatakan bahawa dia juga akan panjang umur dan murah rezekinya ..

Sang Khalifah lalu berkata " Kamu berdusta , penggal lehernya sekarang"

Perlu diketahui dukun/bomoh ini ada 2 jenis iaitu yang pertama dukun asli dan dukun palsu .. Dukun asli adalah mereka yang benar benar gunakan khidmat iblis dan dukun palsu adalah mereka yang menipu org sahaja ..

Bagaimana nak kenalpasti dukun yg asli dan palsu , jika ramalan seseorang dukun utk tentang masa depan (tidak termasuk ramalan cuaca etc) ternyata benar , maka itu adalah dukun asli dimana berita yang diperoleh oleh nya adalah dari iblis yang mencuri berita di langit .. lalu kemudian berita itu ditokok tambah olehnya (iblis) dengan 100 kebohongan)

Percaya kepada ramalan dukun/bomoh boleh menyebabkan kita kufur kepada Allah , bertanya walaupun sekadar suka suka kepada dukun dan bomoh menyebabkan solat kita tidak diterima Allah 40 hari lamanya .. hal ini termasuk jika membaca "ramalan bintang" yang banyak dikeluarkan di majalah2 remaja dan seumpamanya..

Wallaua'lam.

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)