Friday, June 15, 2012

Engkau Ingin Berjuang,tapi rumah tangga lintang pukang ?

Assalamualaikum dan salam perjuangan,
Tertarik penulis dengan sebuah lagu yang bertajuk “Berjuang” yang dinyanyikan oleh

Persoalannya berbeza untuk setiap kali rangkap untuk “engkau ingin berjuang”,dan penulis ingin fokus dalam satu bahagian iaitu “Engkau ingin berjuang,tapi rumah tangga lintang pukang”

Biasa bukan? Seorang yang dikatakan seorang pejuang islam,seorang yang dikatakan ingin menegakkan islam tetapi hal ehwal rumah tangganya sendiri tidak mampu untuk diperbetulkan.

Malulah jika seorang ‘pejuang islam’ tapi anak anak tidak terdidik,anak anak rosak moralnya.
Penulis tidak akan menulis jika perkara ini sekadar kata kata dan secara realiti tidak wujud, penulis menulis sebab ini benar benar berlaku , si bapa kononnya sibuk berjuang untuk menegakkan islam tapi anak anak tidak diberi didikan islam yang secukupnya.

Tidak kena untuk kita betulkan apa yang ada diatas kita sedangkan yang dibawah kita sendiri gagal untuk kita merubahnya.

Apakah kita dapat terlepas dari hukuman Allah jika kita gagal mendidik anak anak walaupun kita ini ketika hidupnya menjadi pejuang islam,penyokong gerakan islam?Tidak sama sekali,nehi khabbi nehi.Anak perempuan kita tak tutup aurat,dengan izin Allah masuk neraka,sekali dengan si pejuang islam itu turut ditarik dalam neraka,anak lelaki kita rosak akhlaknya,hilang moralnya mendapat balasan di akhirat,sahamnya kena pada kita kerna anak anak kita itu,tanggungjawab kita.

Pejuang hari ini juga perlu perlu ingat bahawa perjuangan mereka pada hari ini tidak semestinya akan berjaya pada hari esok,bahkan sehingga mereka mati pun,mungkin perjuangan mereka masih lagi belum mencapai matlamatnya,jadi anak anak mereka hari ini perlu juga diubah agar tidak menjadi rosak seterusnya tiada lagi penganti buat perjuangan islam , didik anak anakmu seolah olah kamu akan mati esok,dan mahukan dia sebagai pengantimu dalam perjuangan,barulah perjuangan itu sempurna dan diberkati.

SEIRINGLAH .. Betulkan anak anak mu,teguhkan rumah tanggamu, sambil memegang panji islam dihadapanmu .

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)