Wednesday, September 26, 2012

CIna pun yakin hudud mampu bawa keadilan

Hudud itu adalah sebahagian dari islam .. Bila kajian dari UM mendapati majoriti responden berbangsa cina bersetuju bahawa keadilan mampu dibawa melalui hukum hudud,maka kita boleh sebutkan juga majoriti rakyat berbangsa cina yakin ISLAM ma
mpu bawa keadilan kepada mereka .

Tentu sahaja hudud itu bawa keadilan .. Kerna yang "Merangka" hukum itu adalah Sang Pencipta itu sendiri :)

Kita minta buang prasangka buruk kita terhadap orang non muslim , siapa kita untuk menghukum terus mereka.. Iman Ghazali yg kita cari cari sendiri sebut Apabila bertemu dengan orang kafir, katakan di dalam hati bahawa mungkin suatu hari nanti mereka akan diberi hidayah oleh Allah SWT dan akan memeluk Islam, maka segala dosa mereka akan diampuni oleh Allah SWT"

Jadi tanggungjawab kita adalah laksanakan islam dalam diri kita agar org kafir pun tertarik,jangan jadi manusia yang pentingkan diri sendiri,hanya mahu bangsa sendiri bersepakat utk daulatkan islam sedangkan Allah suruh kita kat dunia ni dakwah kepada semua org tak kira melayu cina kadazan :)

ps-14% melayu islam tidak yakin dgn hukum Allah dan 24% lagi tidak pasti .. Ehem2.. nak bersepakat dgn mereka ke ? haha..islam nak didaulatkan cmne.. ?

hasil tambah 14% dan 24% yg kata tidak dan tidak yakin itu adalah 38% ..
42% org cina percaya dgn hudud,maknanya disini ! org cina yg percaya hudud lebih ramai dari org melayu islam yg tolak hudud :)

Kerna itu dari awal aku menolak usaha dakwah yg hanya melibatkan bangsa2 tertentu .. tiada motif politik dalam post ni..jadi x perlu bicara politik erk :)

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)