Sunday, November 4, 2012

Kisah Gwang So dan Kim Jong kok

Situasi 1 : Gwang so berada dalam kesejukan,mahukan selimut,jadi dia jerit "sejuk... nak selimut..sejuk... nak selimut....sejuk...nak selimut" sbyk sejuta kali agar dia tidak sejuk lagi..

Situasi 2 : Kim Jong Kook pergi klinik sebab deman,lalu doktor bagi kertas yg mengandungi senarai ubat utk dibeli dan nasihat2 agar deman kebah,lalu kemudian dia amik kertas nasihat tu ikat kat tengkuk dia..

Ja
di,berdasarkan situasi di atas... setujukah anda utk kita katakan gwang so dan kim jong kook seorg yg tolol?

Klau jawab anda tidak : Jadi kalau dia x tolol,maka anda lah yea yg??

Kalau anda jawab ya maka saya nak bagi satu lagi situasi yg sama dgn diatas dan bersetujukah anda bahawa si pelaku dalam situasi 3 juga tolol .. -_-

Situasi 3 : Dalam sebuah ngra di planet pluto,ada masalah ekonomi runtuh,kecurian,jenayah, penindasan,dn masalah sosial dan lain lain, penyelesaian dah dibagi utk mengatasi ,semuanya dalam satu buku yg dinamakan Quran , tapi yg dilakukan hanya tulis dalam akhbar "jenayah meningkat,masalah sosial meningkat,itu meningkat ini meningkat" ... jadi ??

AHa!

PS-Jgn melenting dgn pengunaan istilah 'tolol' yea..Saya mengambil istilah ini,dan edit cerita yg hampir sama dari buku yg ditulis sarjana islam besar iaitu As Syahid Qutb dimana beliau memetik dari artikel yg ditulis oleh Abul ala Al Maududi :)

[La ila haillallah: Manhaj Hidup Muslim - Al Syahid Sayyid Qutb]

Jelas beliau menulis org yg skdr baca quran,tahu quran tapi tidak ikut sebagai 'bodoh' dan 'tolol' ... Bukan dari saya :)

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)