Wednesday, September 26, 2012

Artis vs pelacur

Terbaca majalah mastika lama di Library siang tadi,aku kebetulan terbaca satu kisah seorang pelacur yang berpakaian seksi dan jual dirinya demi untuk cari makan .. (seolah olah xde pekerjaan lain,tp mungkin dia terpengaruh dgn fatwa boleh m
elacur kalau darurat kowt) ..

Tapi abaikan kisah fatwa tu,aku tertarik dgn alasan mereka2 ini bahawa mereka berpakaian seksi bukan kemahuan mereka,tapi sebab itu yg diperlukan utk jadi itu.. (???)

Terus kepala otak aku terfikir alasan2 segelintir artis untuk dedah aurat,bertelanjang demi ikut skrip .. Mereka nak cari makan lah tu kan?

Jadi,apa yek beza mereka dgn pelacur yea ?

2x5 5x2 erk?

PS-Tapi kadang2 kalau kita perhatikan pakaian insan2 yg jual tubuh di tepi jalan tu lebih "sopan" dari pakaian artis kita,teringat aku dalam paper yg aku tgk ahad atau isnin lepas..Entah r,apa dalam kepala mereka.. lupakah mereka ini ngra org islam,punya adat ketimuran .. kalau hang tuah wujud zaman ni,pergh..mmg menangis tak berlagu melihat anak bangsanya begitu 

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)