Thursday, March 3, 2011

setan punya syaitan ... citt

Assalamualaikum dan salam benci syaitan ...

Syaitan adalah antara makhluk Allah yang engkar yakni kafir..

Syaitan ni,sememangnya dijanjikan NERAKA oleh Allah s.w.t..

Dan bila dia tahu dirinya akan ke neraka,dia tak nak sunyi do sana,

Jadi dia akan bawa seramai mungkin anak cucu Adama ke dalam sana bersama dia ..

Termasuklah kita yang menjadi mangsanya ..

Syaitan ni,tugas dia adalah menyesatkan kita,bikin kita jauh pada Allah ..

Dan dia tidak pernah putus asa,dulu,kini,dan selamanya untuk menghasut manusia kepada kesesatan ..

Dan ada 7 plan dalam "dakwah" syaitan dalam menyesatkan manusia..plan A,plan B,hinggalah plan G ... dan jarang seklai semua plannya gagal

Yang pertama,plan pertama syaitan adalah dia akan cuba mengajak mansuia berbuat syirik dan kufur.Dan jika hal ini berhasil,maka syaitan telah MENANG ..

Dia berjaya dah bawa masuk sorang lagi bersamanya ke neraka..

Yela,bila dah syirik,kalau tak bertaubat..memang confirm masuk neraka kitak an??so,terang terang,setan dah menang ..

Tetapi,plan A ni tidak selalunya berjaya walaupun untuk orang yang tidak kuat imannya,jadi jika plan A gagal,setan akan ke plan B iaitu syaitan ajak mengajak mansuia berbuat bidaah sehingga kita terjerumus kedalamnya..

Bidaah ni,syaitan akan ukir seolah olah ia bidaah yang indah dan baik2,iaitu indah di mata kita,tetapi sedar atau tidak...bidaah itu,semuanya cara syaitan untuk menyesatkan kita .Dan jika syaitan berjaya mengoda kita melakukan bidaah,dia merasa PUAS ...

Jadi,berhati hati dalam melakukan bidaah adik akak semua...jaga jaga ... mungkin ia indah di mata kita,tapi itu kerna godaan setan ..

Namun begitu,jika setan ggal untuk mengoda kita melakukan bidaah,dia akan goda kita untuk melakukan DOSA DOSA BESAR..dan antara DOSA besar yang kita tidak ambik kisah adalah berkenaan solat..

Adik kakak!!!Tinggalkan solat itu disa besar taw,jika anda tinggalkan solat,nescaya syaitan telah menang ...selain itu,dosa besar yang biasa syaitan goda kita adalah untuk melakukan maksiat dan zina..kerna itu seronok bagi manusia.. ...xde yang kata zina tu tak seronok...memang seronok,tapi dosa itu lebih menakutkan dari seronok sementar berzina ..Dosa basar lain adalah berjudi dan banyak lagi...

Jika setan GAGAL juga untuk goga kita lakukan dosa besar,syaitan akan mengjerumuskan kita untuk melakukan dosa kecil..Tapi perlu diingat,sikit sikit,lama lama jadi bukit..Jika anda kumpul dosa kecil,ia akan menjadi dosa besar kelak..Jadi,plan ni sebnarnya plan JaNGKA PANJANG syaitan la ... cerdik gak  setan i..

Dan jika gagal juga,plan setan seterusnya adalah akan menyibukkan diri kita dengan urusan dunia hingga kita lupa ibadah ...Haaaaa,ini kita mudah tergoda,dia beri kita PELUANG yang nampak kejayaan sehingga dia berjay buat kita melewatkan soalt..bagaimana..terkena pada anda???tepuk dada..tanya iman..

Dan jika plan ni gagal juga,setan akan membuaikan kita dengan perkara ibadah yang kurang penting sehingga lupa pada yang penting..

Kita sibuk cari kurma dibulan ramadan kerna ia sunnah,katanya nak afdal..afdal...tapi perkara penting seperti tegakkan hukum Allah dia tidak laksanakan,solat dia tak..nak cari kurma untuk dapat pahala sunat je..Ini cara setan taw untuk sesatkan kita..Sebaiknya,golongan yang hanya nak kejar perkara kecil sehingga melupakan perkara besar adalah tidak patut makan kurma,tapi beri je pada dia PELEPAH KURMA... lebih afdal untuk dia...hua hua hua..Jaga jaga ...

ps-tegakkan hukum Allah itu WAJIB..

Dan jika plan ini gagal juga,Syaitan akan guna cara terakhir...dan cara ni,ramai yang tertewas,sabahat,wali,ulama dan semua sekali kalah..Tapi ini cara yang paling last la setan guna....Iaitu dia akan mengarahkan tenteranya memerangi orang yang beriman ..

Jangan lupa bahawa memang ada SYAITAN dari kalangan manusia..dan mereka itulah TENTERA SYAITAN (rujuk notes ana yang lepas untuk baca "syaitan spesis manusia" ..

cittt...setan punya setan ..

Haaaa....Tapi hikmahnya..terbukalah peluang JIHAD ... ehe :)

Jadi...beringatlah ..tanggungjawab kita untuk pastikan SEMUA PLAN SETAN GAGAL .... jangan lupa,jika setan ada tentera setan,kita juga ada ALLAH untuk mmerangi mereka ... jadilah TENTERA ALLAH UNTUK MELAWAN TENTERA IBLIS !!!

Takbir !!!!

No comments:

Post a Comment

Sebarang Komentar yang tidak berkaitan post,berbaur lucah dan mengancam keselamatan akidah akan didelete :)